loading...
پايگاه خبری مسجد و مجمع امام حسن مجتبی (ع) سرخه
Khadem 2 بازدید : 303 جمعه 28 اسفند 1394 نظرات (0)
Khadem 2 بازدید : 157 جمعه 17 دی 1395 نظرات (0)

 

ﺩﺳﺖ ﺑﯿﻔﺸﺎﻧﯿﺪ ﻭ ﻋﻮﺩ ﺑﺴﻮﺯﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ ﯾﺎﺯﺩﻫﻤﯿﻦ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺑﻬﺎﺭ، ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ؛

ﻗﺪﻡ ﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺷﮑﻮﻓﻪ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﮐﻨﯿﺪ!

ﻭﻻ‌ﺩﺕ با سعادتﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﮑﺮﯼ(ﻉ) ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺑﺎﺩ

Khadem 2 بازدید : 228 دوشنبه 21 تیر 1395 نظرات (0)

قال الامام علی – علیه السّلام – : زکاهُ الجمالِ العِفافُ.

امام علی – علیه السّلام – فرمودند: زکات زیبایی، عفت و پاکدامنی است.

«تصنیف غررالحکم، ص ۲۵۶، ح ۵۴۰۹»

http://e-hasan.ir/ پایگاه خبری مسجد و مجمع امام حسن مجتبی (ع) سرخه

Khadem 2 بازدید : 359 چهارشنبه 26 اسفند 1394 نظرات (0)

متن تقدیر نامه به شرح ذیل می باشد.

إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن يَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِينَ

جناب حجت الاسلام علی غایبی ( مسئول محترم کانون کمیل بن زیاد)


سلام علیکم
شکوفایی و دستیابی به فرهنگ ناب اسلامی مرهون سعی و تلاش فرهیختگانی است که همواره مساجد را به عنوان
بهترین سنگر اسلام و انقلاب انتخاب نموده اند.
رسیدن به فرهنگ ناب محمدی(ص)به عنوان یک مسئله ی اصیل و حیاتی ، مستلزم سعی وافر و تلاش بی بدیل
دلسوختگانی دارد که امید دارند در کنف تاییدات خداوند و ظل توجهات حضرت ولیعصر(ع) به سر منزل مقصود برسند.
نظر بر اینکه جنابعالی با مساعی ارزشمند و اهتمام ویژه خویش در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به امر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، در سالی مزین به نام دولت و ملت ، همدلی و همزبانی ، تلاش ستودنی داشته اید ؛ لازم می دانم مراتب سپاس و قدردانی خود را اعلام نماییم . توفیق روز افزون شما را از پروردگار یگانه مسالت دارم


حمید رضا سلیمانی
مشاور وزیر دبیر ستاد عالی
کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور
اسفند1394

عکس لوح تقدیر


http://s6.picofile.com/file/8243607942/DSC00391.JPG

 عکس های مراسم

Khadem 2 بازدید : 187 دوشنبه 24 اسفند 1394 نظرات (0)

http://8pic.ir/images/dthzj193ktgb1d0kgxq7.jpg

مراسم پخت سمنو به مناسبت ایام فاطمیه (شهادت حضرت زهرا (س))

سه شنبه 25 اسفند

مسجد و مجمع امام حسن مجتبی(ع)

Khadem 2 بازدید : 248 چهارشنبه 28 بهمن 1394 نظرات (0)

آیا شرکت در انتخابات واجب است؟

در بخشی از فرمان معروف امیرالمؤمنین (علیه السّلام) به مالک اشتر آمده است که: «رضای عامه را بر خشم خواص ترجیح بده، و از خشم خواص به خاطر رضای عامه مردم نترس». و در ادامه راجع به خواص می فرمایند: «خواص جامعه، همواره بار سنگینی را بر حکومت تحمیل می کنند، زیرا در روزگار سختی یاریشان کمتر، و در اجرای عدالت از همه ناراضی تر و...»
در حالیکه توصیف ایشان از عامه مردم این است: «در صورتی که عموم مردم ستون های استوار دین، و اجتماعات پرشور مسلمین، و نیروهای ذخیره دفاعی، می باشند؛ پس به آنها گرایش داشته و اشتیاق تو با آنان باشد...».[۱]
تصویری که عینا در جامعه امروزی شاهد آن هستیم.
اما یکی از عرصه های جدی برای حضور مردم و تعیین سرنوشت ملی خود، شرکت در پای صندوق های رای است. ملتی که نسبت به آنچه در کشورش اتفاق می افتد بی تفاوت باشد؛ این ملت، ملتی مرده است و در مقابل ملتی دارای روح و حیات است که نسبت به مسائل اساسی کشورش دغدغه داشته باشد.
رهبر معظم انقلاب در این‌باره می فرمایند: «انتخابات واقعاً نعمت بزرگی است. این هم از برکات نگاه روشن و عمیق امام بزرگوار ما بود. کسانی در همان زمان بودند که معتقد بودند [وقتی‌] حکومت اسلامی است، انتخابات لزومی ندارد؛ امام فرمود نه، انتخابات باید باشد و منشأ اثر باشد، مردم تصمیم بگیرند، مردم انتخاب کنند و آنچه مردم می خواهند بشود.
نتیجه‌ی این سیاست، این شد که مردم در کنار انقلاب و در وسط میدان باقی ماندند و تا امروز بحمدالله باقی مانده‌اند؛ چون خود مردمند که دارند انتخاب می کنند، خود مردمند که دارند تصمیم می گیرند. انتخابات نعمت بزرگی است».[۲]
و در اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی ست، شکی در آن وجود ندارد؛ اما علاوه بر این، آیا به لحاظ شرعی هم شرکت در انتخابات واجب است؟

آیا شرکت در انتخابات واجب است؟

آیت الله خامنه ای:
شرکت در انتخابات، هم حق مردم است و هم تکلیف شرعی و واجب شرعی است.[۳]

آیت الله مکارم در جواب به این سوال که آیا شرکت نکردن در انتخابات معصیت و گناه است؟ پاسخ داده اند:
آری، ترک آن بدون عذر شرعی جایز نیست.[۴]


- - - - - - - -
پی نوشت:
[۱]. فَإِنَّ سُخْطَ الْعَامَّةِ یُجْحِفُ بِرِضَى الْخَاصَّةِ وَ إِنَّ سُخْطَ الْخَاصَّةِ یُغْتَفَرُ مَعَ رِضَى الْعَامَّةِ وَ لَیْسَ أَحَدٌ مِنَ الرَّعِیَّةِ أَثْقَلَ عَلَى الْوَالِی مَئُونَةً فِی الرَّخَاءِ وَ أَقَلَّ مَعُونَةً لَهُ فِی الْبَلَاءِ وَ أَكْرَهَ لِلْإِنْصَافِ وَ أَسْأَلَ بِالْإِلْحَافِ وَ أَقَلَّ شُكْراً عِنْدَ الْإِعْطَاءِ وَ أَبْطَأَ عُذْراً عِنْدَ الْمَنْعِ وَ أَضْعَفَ صَبْراً عِنْدَ مُلِمَّاتِ الدَّهْرِ مِنْ أَهْلِ الْخَاصَّةِ وَ إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِینَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ فَلْیَكُنْ صِغْوُكَ لَهُمْ وَ مَیْلُكَ مَعَهُمْ / نهج البلاغه، سید رضی، ترجمه دشتی، نامه ۵۳، ص ۴۰۵.
[۲]. بیانات در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور ۱۳۹۴/۱۰/۱۴.
[۳]. ​سایت رهبری، سخنرانی در تاریخ ۱۳۸۴/۰۳/۲۵.
[۴]. سایت آیت الله مکارم.

Khadem 2 بازدید : 199 جمعه 09 بهمن 1394 نظرات (0)

جناب آقای عبد الله قادری ریاست محترم مجمع امام حسن مجتبی (ع) درگذشت مادر گرامیتان را خدمت شما و خانواده محترم تسلیت و تعزیت عرض میکنیم.

 

Khadem 2 بازدید : 212 دوشنبه 07 دی 1394 نظرات (1)

وحدت اسلامي در شرايطي از مبرم ترين نيازهاي جامعه اسلامي مطرح مي شود که جدايي ها و ظهور جرياناتي آتشين کيان جهان اسلام را تهديد مي کند.تقريب مذاهب اسلامي، پيش از دوره اخير در نتيجه تلاش و پايمردي مصلحان بزرگ و آرزومند وحدت اسلامي مطرح گرديد.بي گمان اگر جدايي و تفرقه اي وجود نداشت و خطر تفرقه و نزاع و آتش تعصب هاي مذهبي نبود، و اگر ضرورتي عيني و سرنوشت ساز و سوء استفاده دشمنان نبود اين عالمان آگاه و دلسوز موضوع تقريب را مطرح نمي کردند. درباره تقريب سخن هاي بسيار گفته شده، اما آنچه امروز طرح آن بايسته به نظر مي رسد، طرح عوامل وحدت بخش، راه بردهايي که مي تواند به وحدت و يکپارچگي جهان اسلام بينجامد و زمينه هاي تحريک، درگيري و جنگ هاي فرقه اي را خنثي کند.در قرآن مجيد سخن از وحدت و مذمت اختلاف به ميان آمده و خطرات آن بازگو شده است. با بررسي اين آيات به خوبي عوامل وحدت بخش را مي توان به دست آورد. زادگاه اختلاف از نظر قرآن در ميان حاملان دين و از سوي برخي عالمان بسته انديش است، آنان هستند که گاه به جاي فروکاهش دادن اختلاف ها و نزديک کردن افکار و انديشه، زمينه هاي رويارويي را فراهم مي سازند و با سطحي نگري، طرح موضوعات سست وبي پايه، برگزاري جلسات موهن، استنادبه احاديث ضعيف، همواره هيزم اختلاف راانباشته مي سازند، وبه تعبيرقرآن: ما تَفَرَّقُوا إِلاَّ مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْياً بَيْنَهُمْ وَ لَوْ لا كَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِنْ رَبِّكَ إِلى‌ أَجَلٍ مُسَمًّى لَقُضِيَ بَيْنَهُمْ.( شوري /۱۴)، باآگاهي به اختلاف دامن مي زنند.
به همين دليل کساني مانند علامه طباطبايي اختلاف در ميان فرقه هاي ديني را بر خلاف فطرت و برخاسته از روح تجاوزگري مي داند.(الميزان، ج۲، ص ۲۴-۱۲۲). تشويق به وحدت و پرهيز از اختلاف در صورتي موثر است، که عوامل اختلاف شناسايي شود و با راه حل هاي مثبت در جهت وحدت گام برداشته شود.

برای خواندن کامل متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

Khadem 2 بازدید : 224 دوشنبه 07 دی 1394 نظرات (0)

مدینة العلم

سیمای دلربای پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم آن چنان عظیم است که هیچ کس را توانایی آن نیست که او را تعریف و صفات او را تصور نماید.
اشرف مخلوقات عالم که نورش قبل از تمام مخلوقات آفریده شده و در عرش الهی به سیری مافوق تصور بشری پرداخته، و آن گاه که برای رسالت به کره خاکی پای نهاده آن چنان عبودیت الهی کرده که با تن خاکی به ملکوت اعلا، معراجی جسمانی داشته.
قلم را چه توان که در وصف او نکته پرداختن، او خود باید به توصیف خود پردازد و برای ما از خود بگوید و الا ما کجا و تصور انسانی چنین.
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم خود را مدینة العلم معرفی کرده و ما در تصور آن که چگونه فردی، شهری می‌شود متحیریم چه آن که آن شهر، شهر علم باشد


سیره رسول نور از منظر آیت اللّه جوادى آملى

نويسنده:حجت الاسلام محمد رضا مصطفى پور

مقاله‌اى که در پیش رو دارید در موضوع سیره پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) در دعوت به سوى حق است که با مطالعه آن دریافت مى‌شود، بر خلاف پندار مغرضان، پیشرفت اسلام و موفقیت آن حضرت در گرو منطق قوى است نه چیز دیگر: بنابراین، آنان که مى‌گویند رمز پیشرفت اسلام شمشیر و خشونت بوده، سخنى بى اساس و پندارى غرض ورزانه است. حال خواننده محترم را به مطالعه و دقت در محتواى آن فرا مى‌خوانیم

خداى سبحان در قرآن کریم پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) را با ویژگى هایى معرفى کرده و فرموده است «انا ارسلناک شاهداً و مبشراً و نذیراً و داعیاً الى اللّه باذنه و سراجاً منیراً»(1) اى پیامبر، تو را فرستاده‌ایم که گواه و نوید دهنده و هشدار دهنده و باذن پروردگار دعوت کننده مردم به سوى خدا و چراغ نوربخش براى امت باشى.
با توجه به این آیه یکى از وظائف پیامبر بزرگوار اسلام دعوت مردم به سوى خداست، دعوت مردم به سوى خدا ابزار مى‌طلبد، ابزارى که خداى سبحان براى دعوت معرفى کرده است سه تا است: حکمت، موعظه حسنه، جدال احسن «ادع الى سبیل ربک بالحکمة و الموعظة الحسنه و جادلهم بالتى هى احسن»(2) با حکمت و اندرز نیکو مردم را به سوى پروردگارت دعوت نما و با آن‌ها به طریقى که نیکوتر است استدلال و مناظره کن.
با استفاده از این آیه نخستین گام براى دعوت مردم به سوى خدا استفاده از حکمت و منطق صحیح و استدلال‌هاى حساب شده است، و چون رسالت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) بیدارى افکار و اندیشه‌ها و شکوفایى گنجینه‌هاى عقلانى است بهترین روش براى تحقق این هدف استفاده از منطق و استدلال و برهان است.

برای خواندن سیره رسول نور و مهربانی به ادامه مطلب مراجعه کنید


Khadem 2 بازدید : 262 یکشنبه 15 آذر 1394 نظرات (0)

دعای زنده دلان صبح و شام یا حسن است
که موی تیره و روی سپید با حسن است

مبین ز نسل حسن هیچکس امام نشد
به حُسن بینی اگر هر امام را، حسن است

حسین میشنوم هرچه یاحسن گویم
دو کوه هست ولی کوه بی صدا حسن است

حسین نهی به قاسم دهد، حسن دستور
ز من بپرس که سلطان کربلا حسن است!

بخوان به نام پسر تا پدر دهد راهت
بیا که کنیه شیرخدا اباحسن است

 

Khadem 2 بازدید : 190 یکشنبه 15 آذر 1394 نظرات (0)

http://sahebnews.ir/files/uploads/2015/11/13921009_0124837.jpg

به فرموده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند:امام حسن جنگ نظامی را - با آن دشمنی که قبلا باید افشا بشود و سپس با آن مبارزه بشود - متوقف کرد تا جنگ سیاسی، جنگ فرهنگی، جنگ تبلیغاتی و جنگ اسلامی خود را با او شروع بکند. ... امام حسن زمینه‌ساز عاشورا و تداوم امامت در شیعه بود. ۱۳۶۴/۰۳/۱۷

Khadem 2 بازدید : 279 پنجشنبه 09 مهر 1394 نظرات (0)

غدیر، یک تاریخ است؛ تاریخى که ابتدایش مدینه است، میانش کربلا و انتهایش ظهور

عید سعید غدیر خم

روز غدیر خم، روز حماسه جاوید، روز ولایت، روز امامت و عید بزرگ خداست.

در این روز گشایش رسیده و منزلت کسانی که شایسته آن بودند بلندی گرفت و برهان‌­های خدا روشن شد و از مقام پاک با صراحت سخن گفته شد و امروز روز کامل شدن دین و روز عهد و پیمان است1.

رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمودند: روز غدیر­خم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد؛ آن روز برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان امام امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید2.

از همین روی رحمت الهی در روز غدیر خم جاری است به‌گونه‌ای که امام علی علیه السلام در خطبه مفصلی در روز عید غدیر در عظمت این روز می­‌فرمایند: خداوند در این روز چندین برابر دیگر عیدها پاداش دهد. این گونه پاداش جز در این روز (غدیر) دیگر نخواهید یافت. نیکویی کردن در این روز مال را بسیار و عمر را زیاد کند. در این روز به برادران و خاندان از مال خدا داده ببخشید، هر اندازه که بتوانید. همواره چهره خندان دارید. چون به یکدیگر رسیدید، شادمانی کنید، و خدا را بر نعمت‌هایش سپاس گویید. بروید و به آنان که امیدشان به شماست، نیکی بسیار کنید در خورد و خوراک، خود و زیردستانتان یکسان باشید. این یکسانی و مساوات را تا جایی که توانایی دارید عملی سازید، که پاداش یک درهم در این روز، صد هزار درهم است و برکت به دست خداست. روزه این روز را نیز خداوند مستحب قرار داده است و در برابر آن پاداشی بس بزرگ نهاده است. اگر کسی در این روز، نیاز برادران خود را برآورد، پیش از تمنا و درخواست و با میل و رغبت خوبی کند، پاداش او چنان باشد که این روز را روزه داشته است و شب آن را با عبادت به بامداد رسانیده است. هرکس در این روز به روزه­‌داری افطاری دهد، چنان است که گویی دسته دسته مردم را افطاری داده است. همین که به یکدیگر رسیدید همراه سلام، مصافحه کنید و نعمتی را که در این روز نصیب‌تان شده است به یکدیگر تبریک گویید. باید این سخنان را آن که بود و شنید به آن که نبود و نشنید، برساند. باید توانگران به سراغ مستمندان روند و قدرتمندان به دنبال ضعیفان، پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله مرا به این چیزها امر کرده است3.

سخنان مولای متقیان نشانگر عظمت والای عید غدیر و وظایف مومنان در این عید بزرگ است.

مدیریت سایت

پی‌نوشت‌ها:

1) بحار الانوار، جلد 97، ص 116

2) امالی شیخ صدوق، جلد 8، ص 125.

3) حکیمی، محمدرضا، حماسه غدیر، ص 71.


هان! اي مردمان! علي را برتر بدانيد، که او برترين انسان از زن و مرد بعد از من است.... هرکه با او بستيزد و بر ولايتش گردن ننهد نفرين و خشم من بر او باد. (خطبه ي غديريه)

غدیر یعنی کسانی که عقب مانده اند برسند
و کسانی که جلو رفته اند برگردند، تا با ولایت حرکت کنند.
عید غدیر خم بر تمامی مسلمانان و اهل ولایت مبارک باد


Khadem 2 بازدید : 249 دوشنبه 02 شهریور 1394 نظرات (0)

سلام بر تو اى امام هشتم، اى فرزند پيامبر و على، اى پاره تن فاطمه اى جگر گوشه حضرت موسى بن جعفر، و اى امامى كه هر لحظه دل هاى ما به شوق ديدار حرم مطهّرت مى تپد، سلام بر تو اى على بن موسى الرضا، و سلام بر پدارن بزرگوارت و فرزندان پاك و معصومت.
فرارسيدن يازدهم ذى القعده سالروز ولادت هشتمين امام معصوم، خورشيد فروزان خراسان، مايه بركت و افتخار كشور ايران، محبوب دلهاى شيعيان، حضرت ابى الحسن على بن موسى الرضا عليه السلام را به همه مسلمانان جهان بالأخصّ شيعيان تبريك مى گوييم.

ای آستان قدس تو تنها پناه من

ای چلچراغ چشم تو، خورشید راه من

ای مظهر عنایت حق هشتمین امام

ای خاک پاک مرقد تو بوسه گاه من

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تقویم

    ذکر ایام هفته

    اطلاعیه ها
    اخرین نظرات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 344
  • کل نظرات : 265
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 32
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 37
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 241
  • بازدید سال : 1,481
  • بازدید کلی : 301,458
  • آخرین نظرات
  • [Comment_Title] - [Comment_Date]
    [Comment_Message]
  • ویدئو


    کلام معصوم
    سامانه پیامکی